Medlemsvillkor för JOY Club

Med anledning av den nya dataskyddsförordningen, GDPR har vi förtydligat våra medlemsvillkor och kompletterat dem med en integritetspolicy (gäller fr.o.m. 2018-05-25) som mer utförligt beskriver hur vi sparar och analyserar din personliga information

Integritetspolicy

För att läsa vår integritetspolicy klicka här.

Allmänt

Villkoren gäller för medlemmar i JOY Club. Teckna medlemskap i någon av våra JOY-butiker eller via www.joyshop.se. Som medlem samlar du bonus på alla dina inköp, både i våra butiker och i webbshoppen, dessutom får du unika klubberbjudanden och förmånliga rabatter.
Dessa medlemsvillkor kan komma att uppdateras. Du hittar den senaste versionen av våra medlemsvillkor på www.joyshop.se/joyclub. Om du inte godkänner våra ändringar har du alltid rätt att avsluta ditt medlemskap i JOY Club.


Medlemskapet

Du som har fyllt 16 år kan teckna medlemskap i JOY Club. Ditt medlemskap är personligt och får inte överlåtas. Medlemskap kan endast tecknas av personer som är folkbokförda i Sverige.
Medlemskapet är kortlöst och du använder din legitimation som identifiering i kassan när du handlar för att samla bonuspoäng. För att kunna erbjuda dig ett kortlöst medlemskap behöver vi behandla ditt personnummer. Tänk på att vara försiktig när du identifierar dig, lämna därför alltid fram din ID-handling till vår butikspersonal. Medlemskapet i JOY Club är kostnadsfritt och gäller tillsvidare.


Bonus

Du får en poäng per krona på allt du handlar och bonusen är på 2,5 %. Köp av presentkort är ej bonusgrundande. Betalning med presentkort är dock bonusgrundande.
Bonus betalas ut för varje 2000 poäng som är uppnått. Återstående poäng sparas till nästa bonusutbetalning. Utbetalning av bonus sker fyra gånger per år. Bonusen kan användas som betalning i valfri JOY-butik eller i webbshoppen och kan inte bytas mot kontanter.



För att vi ska kunna hantera dina poäng och bonus behöver vi behandla dina personuppgifter, t.ex. ditt namn, medlemsnummer, kontaktuppgifter och köphistorik. Dina uppgifter används för att vi ska kunna:


• registrera och beräkna bonuspoäng baserat på dina köp.
• kommunicera med dig kring dina poäng och bonus.
• göra automatisk överföring av bonus till din medlemsprofil så att du kan använda den vid köp.


En personlig upplevelse

Vi vill att du ska känna dig unik som medlem hos oss. Vi kommer därför alltid göra vårt bästa för att ge dig erbjudanden och förmåner som just du tycker om. För att kunna ge dig personliga er-
bjudanden och förmåner behöver vi behandla dina personuppgifter, t.ex. namn, användarnamn, medlemsnummer, medlemsnivå, födelsedatum, kön, kontaktuppgifter (som adress, e-post och mobilnr), bostadsort, köphistorik och användargenererade data (t.ex. klick- och besökshistorik).
Baserat på dina uppgifter utför vi analyser som kan resultera i att du sorteras in i en kundgrupp (s.k. kundsegment) eller får en unik medlemsprofil. Insikterna från analysen ligger till grund för dina personliga erbjudanden och anpassade förmåner m.m. Olika medlemmar kan därför få olika förmåner och erbjudanden. Här ser du några av de erbjudanden och förmåner som du kan få baserat på våra analyser:


• Personliga erbjudanden och generella medlemserbjudanden, t.ex. rabatter och andra special-
erbjudanden så att du ska kunna få köpa produkter som du tycker om till ett bättre pris.
• Uppdateringar om de senaste trenderna och modenyheterna eller annan inspiration som
vi tror att du kommer att tycka om.
• Produktrekommendationer och inspiration – vi hjälper dig att hitta ditt favoritmode!
• Inbjudningar till event.
• Vi gör det enklare för dig att använda våra tjänster (t.ex. genom att favoriter sparas för att
underlätta framtida köp eller påminna dig om kvarglömda/övergivna produkter i varu-
korgen när du handlar online).



Ansvar och medlemskapets upphörande

Vi ansvarar inte för förluster eller skador p.g.a. tekniska fel, nedsatta funktioner eller andra liknande fel som relaterar till ditt medlemskap i JOY Club. Detta gäller inte ansvar som inte kan uteslutas enligt tvingande lagstiftning.
Vi förbehåller oss rätten att dra in eller avsluta ditt medlemskap i JOY Club vid skälig misstanke om otillåten användning eller missbruk av våra tjänster, brott mot våra medlemsvillkor, bedrägerier eller andra liknande händelser och beteenden. Vi kan också avsluta ditt medlemskap och radera alla personuppgifter som du har lämnat i samband med ditt medlemskap vid inaktivitet. Med inaktivitet menas att du inte har gjort något köp, loggat in på dina medlemssidor eller interagerat med våra annonser eller utskick under en period om 24 månader.


Önskar du avsluta ditt medlemskap i JOY Club gör du det genom att logga in på www.joyshop.se. Du kan även kontakta oss via: kundtjanst@joyshop.se eller 031-756 27 27.


Dina rättigheter

När vi behandlar dina personuppgifter gör vi bara detta om det är nödvändigt för att kunna uppfylla våra åtaganden till dig som medlem. Men det är viktigt för oss att alltid respektera din integritet. Vi vill därför göra dig uppmärksam på dina rättigheter.


• Du kan närsomhelst invända mot vår direktmarknadsföring. Om du inte vill invända mot
JOY’s marknadsföring helt och hållet så kan du också välja i vilken kanal som du vill ta emot
vår marknadsföring genom att logga in på www.joyshop.se.
• Du kan när som helst gå ur JOY Club. Om du vill avsluta ditt medlemskap kommer vi att ta bort dina
personuppgifter som är kopplade till ditt medlemskap. Även om du går ur vår
kundklubb kan vi fortsätta behandla vissa personuppgifter om dig när vi måste göra det
enligt lag (t.ex. transaktionsdata enligt bokföringslagen) eller när vi har tvingande
berättigade skäl att göra det (t.ex. när vi behandlar anonyma data i affärsutvecklingssyfte).





För övriga upplysningar vänligen kontakta:
Joy Shop AB
Falkenbergsgatan 3, 412 85 Göteborg
E-post: kundtjanst@joyshop.se
Telefon: 031-756 27 27